söndag 19 september 2010

Om Jaramis och mig.

Hallou :D

Som start på denna blogg tänkte jag skriva lite om mig och Jaramis.
Vi kan börja med mig.

Jag heter Jessica och är 14 år :) (född 96), jag bor i Partille och går i klass 8 på furulundsskolan.
På fritiden rider jag, dansar balett och spelar fiol. Jag rider lektion på ridskolan Partille Ridklubb för Pia Svensson 1 gång i veckan och jag rider Jaramis också!

Kommer inte på så mkt mer att skriva men om det är något du som läser vill veta så fråga  :)

Då kommer vi till den roliga delen :P Jaramis!!!!!

Jaramis är en c-ponny som är 138 cm hög och han är valack han är korsning mellan welsh och arab,han är fux och är född år 2002 och är nu 8 år, btw han fyller år 17 maj ;)
Han heter jaramis men kallas Jajlo av de flesta, inklusive mig.
Jajlo är en ganska speciell ponny, han gillar inte vissa människor och så är det bara, men om han gillar en så är han verkligen världens goaste ponny!
Han är snäll och gosig att göra iordning och att rida är han pigg och glad, han har väldigt mkt energi och han ÄLSKAR att springa och hoppa ;) Men han är öven ganska duktig i dressyren.

Han står då på Angereds Gård i Gunnilse, det är väldigt fina ridvägar och fin natur runt omkring. Om man rider från stallet så tar det ca 10 minuter till Storås Ridklubb där man kan rida i ridhus om man köper ridhuskort :D

Vet inte rikigt vad jag ska skriva mer men som sagt , om det är ngt ni vill veta så fråga ;)

Många Kramar Jajlo och Jessica <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar